Calm down honey

 2011-10-17    00:48:56   av:Linn - This is my moment
Ingen större inspiration till att blogga den här helgen faktiskt. Pappa har varit i Barcelona så jag, mamma samt syrran har därför haft en "tjejhelg" - delvis oss och delvis massa gott och chillande.

Fick dock ångest över hur mycket jag ätit nu i helgen, så det var ju inte så jättebra. Har beslutat att det är  slut med sånt här trams när det gäller mat & godis. Mår ju uppenbarligen inte bra utav det, blir trött, illamående, ont i magen.. Listan fortsätter.
Funderar på att dricka hemgjorda smoothies samt havregrynsgröt för att lugna ner mina sockernivåer ett tag.. Kan inte leva med ett sockerrus hela tiden. Aja, det löser sig!

Igår var inte en sån produktiv dag för våran del, mamma städade visserligen samt att hon tvättade alla kläder i smutskorgen. Wonderwomen or what?
Åkte förbi mormor och morfar, snackade lite, hjälpte dem på vinden och sådär. Morfar operarades för några dagar sedan i ögat, men han såg kry ut! 
Åkte efteråt förbi Ica Maxi, handlade en massa gott. Jag fick även en pälsmössa, skitsöt! Kan visa bild i morgon! :)
 


Idag åkte  vi till stan. Började i de mer centrala delarna, drottninggatan och sådär. Sedan vandrade vi vidare mot gamla stan. Så mysigt!
Hamnade på ett fik där vi käkade varma mackor samt att vi tog en fika bestående av en mumsig citroncheesecake!
Annars har helgen inte bjudit på så mycket mer, som sagt har helgen varit ganska så slapp. Hehe ;) Men det är ju skönt med det också!

Hoppas att er helg också har varit bra! :D
 Lisa

AKTA DIG FÖR SMOOTHIES! (ja, caps locken var avsiktlig)

Det är bra att få i sig frukt, men man har så starka bilder av att det är nyttigt att man inte tänker på sockret som frukten innehåller. Jag säger inte att du inte ska dricka smoothies, men du måste dricka den i den takt som du skulle ha ätit alla frukterna du använder för att kroppen ska kunna hantera sockermängden.



Är det bara jag, eller låter jag som Anna Skipper nu? Usch...



Kram!

 2011-10-17    23:13:58     URL: http://liisiish.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!