Dag 1 - Fyra saker jag stör mig på

 2011-10-18    12:16:00   av:Linn - This is my moment
Stinkande andedräkt.
En sak jag verkligen stör mig på, verkligen hatar, är stinkande andedräkter. Man sitter och pratar med någon och känner illamåendet komma krypande. Usch, gåshud. Jag säger inte att jag aldrig haft det, för tro mig.. Det har jag.

Ignoranta människor.
När man får en fråga, och sen när man försöker svara.. Så märker man att personen inte alls lyssnar på vad man säger. Finns det något värre?! Man blir liksom.. Galen. Varför ställa en fråga om man uppenbarligen inte bryr sig ett skit? Jag kan ödsla min tid på något annat isåfall liksom.

Skrikande/gråtande barn.
- Tänk er in i detta scenario:
Ni sitter skittrötta på bussen/pendeln/tuben och vill bara komma hem. Bara luta huvudet mot fönsterrutan och bara slappna av efter en (kanske) stressig dag. Man vet att man har saker att göra hemma. Så är det en liten unge som bara måste börja skrika just då. Jag menar, håll snattran!
Det värsta är nog när det är föräldrar som inte försöker få ungen att vara tyst. Som bara sitter där och låtsas som att det regnar i princip. Som ignorerar att alla runt om stirrar. Bu för dem föräldrarna!

Mig själv.
Att jag inte prioriterar mig själv, att jag inte tänker på mig själv för 5 öre. Att jag struntar i vad min kropp och sinne vill ha, och istället gör tvärtom. Att jag inte ger mig själv tid till att faktiskt göra något. Blir galet trött på mig själv, jag stör mig verkligen på hur min hjärna tänker ibland.
 Lisa

Jag kan bara tänka mig hur det är med det sistnämnda. Men du kanske kan försöka skriva upp på en lista vad du vill åstadkomma för en dag/vecka/månad för att sedan försöka klara av det...? Du behöver inte ha alltför stora mål, men tillräckligt stora för att du ska kunna känna att du gjort något som får dig att känna dig bra.



sv. Inte den längsta personen jag träffat (jag har trots allt träffat Tessan x antal gånger :p), men förmodligen den längsta Linn jag träffat :)

 2011-10-20    00:14:42     URL: http://liisiish.blogg.se/
 Matilda/Sminklådan

sv: Nej, du har inte blivit diskad :) Snackar om de som medvetet skickar flera kommentarer typ varranann timme, har spec en som har skickat e ny kommentar typ 7 gånger om dagen :P



Dessutom gällde de från och med igår då jag skrev inlägget :)

 2011-10-20    12:09:41     URL: http://sminkladan.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!