Dag 9 - Mina rädslor

 2011-10-29    13:30:00   av:Linn - This is my moment
Jag är rädd för mycket.

Jag är speciellt rädd för döden.
Jag är rädd för hur, när och var jag kommer att dö. Jag är rädd för vad som händer efter att man har dött, kommer man till "himlen" eller försvinner man bara? Blir man någonting annat, börjar man om från början?
Gör det ont att dö? Man brukar oftast säga att man dog fridfullt, men hur kan man garantera det? Man kanske lider inombords sekunderna innan man dör, när alla organ ger vika. Det finns ju inte några direkta svar.

Jag är rädd för rymden.
Det skulle vara märkligt om vi var de enda levande varelserna i rymden. Om jorden skulle gå under, vem ska föra våran planets historia vidare? Kommer jorden att explodera och sen inget mer? Men om det finns levande varelser i rymden, vart är dem? Vilka är dem? Är dem smartare än oss? Många förvirrande frågor..
Sen så har man ju typ konstaterat att rymden är oändlig. Hur kan något vara oändligt? Allt måste ju ha ett slut! Men om man hittade ett slut, en vägg, vad skulle finnas på andra sidan?

Jordens undergång.
Behöver jag säga mer? Kommer jag att leva när/om det sker? Vad kommer att hända? Kommer jorden bara att explodera eller kommer det bli lite mer som 2012 där jorden går sönder del för del?

Finns mycket annat jag är rädd för, bland annat småsakerna som spindlar, riktigt höga höjder, stirrande ögon, spöken, mörker, känslan att vara förföljd.. The list goes on.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!