Dancing in the moonlight

 2012-02-08    10:40:00   av:Linn - This is my moment

Senaste gången jag träffade min mormor så började vi att prata om romantik.
Hon började berätta om när hon och morfar träffades, om alla deras romantiska dejter och sådär. Och det fick mig att börja fantisera om att leva på den tiden.. Hon berättade om att hon en kväll hade klätt sig i sin finaste långklänning, morfar hämtade upp henne - klädd i sin armékostym. Dem gick tillsammans på en nyårsfest i stan, som var öppen för alla. Där dansade dem hela kvällen, och vid tolvslaget kysstes dem. Sen gick dem från festen, hand i hand, under nyårsnatten. Hur romantiskt liksom?! ♥

Sen fick jag veta att mormor och morfar hade dejtat i 9år innan dem beslutade sig för att flytta ihop. Och jag tycker det är en sån fin sak, att dem tog sig tiden att verkligen lära känna varandra. Visserligen är 9år ganska lång tid, men det är själva principen.
Numera så förlovar man sig efter 1 månad tillsammans, man är tillsammans jämt och ständigt och börjar bråka om att man måste ha sitt egna privatliv.. Är man romantisk nu så är man glad om någon håller upp dörren, eller om man blir bjuden på en glass. Dansar gör man inte tillsammans, om man inte står och juckar mot varandra, klänningarna blir kortare och kortare, och man är lyckligt lottad om man skaffar sig en man som inte är otrogen.

Vad hände med romantiken?
Finns det några romantiker kvar där ute i världen? Eller är romantiken utdömd?


 Lisa

Det finns fortfarande en romantiker kvar :)



Det som är så hemskt är också att man, på något sätt, mäter kärlek med presenter och dyra utekvällar. Vad hände med att bara kunna uppskatta varandras sällskap? Visst finns det en grad för det också; att ligga hemmma i sängen tillsammans med någon hela dagar är lite att ta i, men som du skrev kan man gå ut och dansa och gärna på något annat ställe än på en nattklubb.



Det finns så många "regler" för förhållande/kärlek, men man glömmer bort en som är viktig -- att man inte ska kräva mer av sin pojk-/flickvän än vad man själv är villig att ge. Är man inte villig att ge all sin tid till den andre ska man inte kräva det. Man kan inte heller förvänta sig ansträngning om man själv inte är redo att anstränga sig.

 2012-02-08    14:01:05     URL: http://liisiish.blogg.se/
 IAATC.SE

Hej! Just nu använder jag Whey 80 (100% vassleprotein) och jag äter detta för en bra återhämtning efter ett hårt träningpass. Ofta äter vi för lite protein efter träning och det gör att musklerna istället bryts ner och jag vill ju bygga upp muskler, så därför dricker jag en shake efteråt.



Kram!

 2012-02-11    23:03:52     URL: http://www.iaatc.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!