Calling people names

 2012-01-24    23:51:26   av:Linn - This is my moment
Vilket underbart väder vi har haft idag!!
Min saknade sol tittade ju fram där vid 12-tiden, ååh va mysigt det var! Jag ställde mig och solade dem minuterna den var framme, och bara slukade i mig all D-vitamin jag kunde. Så otroligt skönt, solsolsol!! ♥ Dagen spenderades hemma under dagen, blev lite städning i rummet.. Vilket uppenbarligen behövdes, hehe. Hatar att städa, men det är grymt skönt när det är gjort!

När lillasyster kom hem så drog vi till Farsta tillsammans. Där satte vi oss och tog en fika. Satt där i säkert 1,5 timme och bara snackade, underbart! Vi pratade bland annat om några i Tessans skola som blivit "varnade" då dem sextrakasserat en utav Tessans vänner.. En utav dem killarna spårade ur totalt efter mötet och hade slagit/sparkat i ett skåp samtidigt som han skrikigt ut "Jag har fan inte trakasserat någon, jag har förfan bara sagt hora.. nån gång." (?!)
Viken jävla grej?! Är inte hora ett skällsord? Vart går i såfall gränsen? Personligen tycker jag gränsen är nådd redan vid första gången någon säger något refererat till sex, om personen tar illa upp och om mobbaren menar det han säger. Säger man "Shit vad bögig du är, haha" - kan det kanske vara okej, om peronen inte tar illa upp. Står man därimot och skriker "JÄVLA BÖG!" på fullt allvar så har det kommit till en ny nivå. Om man hela tiden säger något på skämt, och personen i fråga inte tar det på allvar.. Är det fortfarande okej?
Om nu hora inte skulle vara ett skällsord.. Är bög okej? Är fitta okej? Är kuksugare okej? 
Skulle personen som kallat en tjej hora tycka det vore så jäkla kul att själv bli kallad kuksugare?
Antagligen inte.

Usch, nej. Nu ska jag inte skriva mer känner jag.
Kommer förmodligen bara brusa upp mig och bli galen.

/ Linn ♥
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!