Tatueringar

 2012-01-26    13:35:00   av:Linn - This is my moment


HELT GALET FINA TATUERINGAR! ♥


Tatueringsfeber helt plötsligt!
Kollade runt lite på olika typer utav tatueringar.. och blir både sugen och avskrämd på samma gång. Jag antar att jag har blandade känslor kring det hela. Nu menar jag inte att jag inte tycker att det är snyggt på andra, jag älskar tatuerade människor. Men ibland känns det som att folk bara gör det för att. Att man bara gör det för att bevisa för andra att man kan, att man vill ha något att visa liksom. Och om jag ska skaffa en tatuering, så ska den ha en mening/tanke bakom. Jag ska inte markera min hud med bläck för att bevisa något, för att få uppmärksamhet. Det är ena anledningen till varför jag velar fram och tillbaka kring att tatuera mig..

Jag vill ha ett motiv som betyder något för mig. Jag vill inte bara göra en fjäril i svanken för att vara snygg.. (Inte för att det skulle vara så snyggt kanske, inte på mig iallafall!) Min första tanke var att göra en liten blomranka, med både knoppar och färdigväxta blommor. Den skulle stå för min resa och min relation med familj och vänner. Dem öppna blommorna skulle stå för mina nuvarande vänner och för min familj, dem står i full blom just nu! Knopparna skulle stå för de kommande människorna jag kommer att möta, och de vissnande blommorna skulle stå för människor som idag kanske inte finns kvar på jordens yta eller för dem jag inte längre har kvar som t.ex vän..

Jag har fler ideér. Bl.a inspiration från bilderna. Men det är för rörigt i mitt huvud för att kunna välja..
Mitt andra dilemma är - vart ska jag placera den? Jag skulle helst vilja ha en tatuering jag själv kan se. Men jag vill inte ha på höften, magen, handleden eller på bröstkorgen. Då återstår armarna. Men personligen tycker jag att jag har för tjocka armar för att det ska kunna se bra ut.. Suck. Skulle kunna tänka mig skulderbladet dock.. Eller mitt emellan skulderbladen..

Äsch, får fundera ett tag till tror jag! ;)
/ Linn ♥
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!