Shut up and drive

 2011-10-24    01:15:00   av:Linn - This is my moment

Dagen har varit väldigt spännande för min del må jag lova! :D
Har nämligen varit ute med bilen och övningskört tillsammans med mamma! Men jag ska vara ärlig, i början gick det grymt jävla dåligt. Haha, usch va hemskt. Efter 4 stycken kärringstop så fick mamma köra oss till en parkering där jag fick öva. Efter sisodär.. 1000000 varv runt den där jävla parkeringen så åkte vi till Länna industriområde. Där fick jag köra på riktiga vägar, gasa, växla och öva på att starta.
Gick bättre och bättre, men man är ju inte proffs direkt. Fick lite hjärnstopp ibland och visste knappt vad ratten satt, men det gick väldigt bra för att vara bland de första gångerna jag kör! ;)
Har tidigare bara kört på en enslig skogsväg på vårat gamla landställe samt några varv runt skolan. Så att ge sig ut på de sättet vi gjorde idag.. Det var fanemig starkt jobbad utav mig! Hehe. Åkte sen ut mot Huddinge, körde därför på både 70 och 90 väg. Hamnade därefter i Jordbro, utan chans att byta plats med mamma. Kände mig nämligen inte redo alls för att köra bland massa trafik, rondeller och rödlysen. Men det blev jag så illa tvungen att göra..
Mamma var dock väldigt lugn och sa klart och tydligt hur jag skulle göra. Och tack vare henne klarade vi oss oskadda! Sista rondellen i Handen, med 2 stycken filer och allt klarade jag allra bäst på hela dagen! Helt galet hur bra det gick, inget hack vid starten från stillastående och det bara flöt på hur lätt som helst. Galet stolt man kände sig efteråt, haha! :D

Efter kanske 2 timmar körning åkte vi hem, mötte pappa och syrran, käkade pizza & mös framför tv:n.
Härlig Söndag helt enkelt! :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!