I just came to say - Hello!

 2011-09-30    00:06:36   av:Linn - This is my moment
 
Bara för att det var mysigt höstväder idag! :D

Har inte hänt mycket idag, satte mig på baksidan och solade ett bra tag. Man blir ju så himla ledsen när ens sommarbrända hy helt plötsligt blir likblek. Usch, brun hy är helt enkelt snyggare! Tänkte åka och sola solarium någon dag också, det är ju bara så himla mysigt! Somnar typ innan jag ens stängt locket (?)
Sen, när syrran kom hem, så handlade vi lite. Gjorde en helt ny maträtt, som jag aldrig gjort innan - Torskfilé med purjolök och fänkålssås. Riktigt gott! Pappa och mamma blev helt lyriska av maten, medan Tess blev lite mindre imponerad.. Lite trist, men allt faller inte alla i smaken.

Efter middagen åkte jag, pappa och syrran till Tyresö och köpte en moppe. Blev en svart Speedfight II - tror jag att den hette? Riktigt fin. Synd att ägarna inte var lika imponerande, suranusar.se! Pappa betalade med tusenlappar, och då trodde dem att vi försökte lura dem med fejkpengar? Visserligen ser man inte tusenlappar så ofta längre, men att tvinga min pappa skjutsa säljarkärringen till närmsta affär för att försöka växla dem till femhundringar kanske är att ta i? Sen att hon inte följde med in i butiken, utan satt kvar i bilen medan pappa fick springa fram och tillbaka, gjorde ju inte saken bättre.. Sen försökte pappa pruta lite på priset. Försökte först med 1000:- men ägaren nekade direkt, sen försöte papsen med endast 500:- men det funkade inte heller. Blir så trött på folk!
Tess körde iallafall hem moppen, och den verkar fungera bra. Annars kommer jag personligen åka tillbaka till Tyresö och kräva tillbaka varenda sedel, plus att kanske ge kärringen en smäll.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!